التطور التاريخى لأزياء الزفاف فى أوروبا من (1920-1949) لإبتکار تصميمات بأسلوب التشکيل على المانيکان

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

بقسم الملابس والنسيج کلية الإقتصاد المنزلى - جامعة حلوان

المستخلص

      يهدف البحث الى دراسة التطور التاريخى لملابس الزفاف ومکملاتها فى الفترة من 
(1920-1949)، کما يهدف إلى تحديد أهم السمات والخصائص المميزة لملابس الزفاف ومکملاتها فى تلک الفترة، کذلک إبتکار تصميمات حديثة مستوحاة من ملابس الزفاف فى تلک الفترة تنفذ بأسلوب التشکيل على المانيکان وتصلح لفترة المساء والسهرة وتلقى إقبالا من المستهلکات لشرائها، يتبع البحث المنهج التاريخى التحليلى مع التطبيق والتنفيذ إلى جانب المنهج الوصفى لإستطلاع آراء الفتيات فى التصميمات المقترحة، إحتوت عينة البحث على مجموعة من الفتيات بلغ عددهن(50) فتاة تراوحت أعمارهن مابين(25-40) سنة و قياساتهن من(38-46)، تکونت أدوات البحث من إستبانة للتعرف على آراء المستهلکات فى التصميمات المقترحة وعددهم(10) تصميمات والمنفذة وعددها(3) تصميمات، أسفرت نتائج البحث عن إمکانية إبتکار تصميمات حديثة من ملابس الزفاف ومکملاتها فى أوروبا فى تلکالفترة تصلح لفترة المساء والسهرة  وتناسب  السيدات من(25-40) سنة وتنفذ بأسلوب التشکيل على المانيکان وتلائم مقاس(38-46) وتلقى إقبالا من المستهلکات.
Summary
The historical evolution of wedding fashion in Europe
    (1920-1949) to design innovation in a manner forming
modelling on the dress stand
           The research aims to study the historical development of bridal wear and Accessories in the period from  (1920-1949), also aims Alythdid the most important features and characteristics of bridal wear and Accessories in that period, as well as creating designs of modern-inspired wedding dresses in the period, implemented in a manner forming modelling on the dress stand valid for the evening and the evening and received a turnout of consumers to purchase . follows the research approach historic analytical with the application and implementation as well as descriptive approach to explore the views of girls in the proposed design, contain a sample search on the set of non of the girls (50) girls, aged between (20-40 years) and size from (38-46), consisted of research tools questionnaire to identify the views of consumers in the design of the proposed and the number (10) designs, implemented and the number (3) designs, the results of research about the possibility of creating designs modern wedding dresses and Mkmladtha in Europe in that period suitable for the evening and the evening and fit ladies (20-40 years) and implement a configuration style to fit the modelling on the dress stand and the size (38-46) and received a turnout of disposables

الكلمات الرئيسية