اتجاهات طلاب الملابس والنسيج نحوالعمل بالمشروعات الصغيرة في صناعة الملابس

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

بقسم الملابس والنسيج – کلية الاقتصاد المنزلي جامعة حلوان

المستخلص

تهدف الدراسة إلى تقنين مقياس لاتجاهات طلاب الملابس و النسيج بکلية الاقتصاد المنزلي بالعمل بالمشروعات الصغيرة في صناعة الملابس و ذلک للتعرف على التغيير الذي حدث في إتجاهات الطلاب و الخريجين خلال مدة الدراسة التي يقضونها في الکلية و بعدها.
و کانت أهم النتائج :
 
1-  تفوق الذکور على الإناث في إيجابية الاتجاهات في العمل بالمشروعات الصغيرة في صناعة الملابس.
2-  هناک تأثيراً دالاً على تکوين الاتجاهات للعمل بالمشروعات الصغيرة في صناعة الملابس تبعاً لمتغير العمل لصالح الأکبر سناً ( 24 سنة فأکثر )
3-  تفوق الفرقة الرابعة في إيجابية الاتجاهات نحو العمل بالمشروعات الصغيرة  في صناعة الملابس عن باقي الفرق الدراسية.
4-  هناک تأثيراً دالاً على إيجابية اتجاهات الخريجين نحو العمل بالمشروعات الصغيرة في صناعة الملابس تبعاً لمتغير التخرج لصالح الخريجون .
5-  ظهور اتجاهات إيجابية لدى أفراد العينة نحو العمل بالمشروعات الصغيرة  في صناعة الملابس
 
                                               Research Summary

  The study aims to regulate the measure of trends in clothing and textile students of the College of Home Economics to work in the garment industry for small projects and to identify the change that has occurred in the attitudes of students and graduates during the study period they spend in college and beyond.

And was the most important results:

1. superiority of males over females in the positive trends at work in the garment industry and small projects.

2. There Dalla impact on the formation trends for small businesses work in the garment industry depending on the variable work for the benefit of older (24 years and above)

3. Fourth Division outweigh the positive trends towards small businesses working in the garment industry from the rest of the school teams.

4. There are influential indicative of positive attitudes towards graduates to work in the garment industry for small projects, depending on the variable graduation in favor of graduates.
5. The emergence of positive trends among respondents about working in the garment industry and small project
 

الكلمات الرئيسية